4.7.10

新尝试:3D Animation

之前因为工作关系而接触到类似这种ANIMATION
对我来说是觉得蛮新鲜的~毕竟我从未做过~



虽然只有两秒的时间,不过RENDER的时间却是三个小时~说真的并不是简单的~也不是很难...(矛盾)
BOOTH的设计要完整~例如那些支架要弄好~然后如何BUILD UP...速度和时间的配合~
其实可以做得更好更多变化的~因为这BOOTH设计的限制,所以就只能做得普通了~
下一个VIDEO我会再弄更多变化~希望不会是很久以后的事情吧

4 Responses to “新尝试:3D Animation”

-byrn- said...

2 second = 60frame. render for 3 hour means each frame takes about 5 minutes. acceptable if it was a still, instead of animation. some advice from me, try not to show empty space on you 3d world and try to fake the heavy effect by using bitmap instead. Rendering time is one of the major issue not in terms of quality, but its a part of our responsibility to deliver in time. Keep up the work!

jackie teh said...

哗!太厉害了!
不过为什麽要做这类的动画呢?

Jerry Tan said...

Byrn, ya loh~ 5min per frame still ok la~ hahaha, but this video is 25fps :P

Jackie, 真的厉害吗?其实我不觉得做得好... 其实之前是为一个网站做的,类似是FLASH INTRO或者是FLASH BANNER, 觉得还蛮好玩,所以自己就在家弄一个玩玩咯~哈哈哈

jackie teh said...

对不起,请饶恕我的无知,请问甚麽是25fps??